Nutritie&Fitness&Frumusete

18 Reguli de aur pentru un corp perfect si o minte sanatoasa Partea III

De on 3 martie 2017

   13.Detoxifierea esentiala pentru a mari metabolismul si a curata corpul de toxine

Asa cum facem curatenie primavara si toamna, asa trebuie sa trecem constant si printr-o perioada de detoxifiere. De ce? Curatam interiorul de toxine, iar asta se va vedea printr-o fata luminoasa si o piele sanatoasa, la care mai adaugam si un refresh la metabolism.

 

Ce presupune?

  • Mancam de post legume si seminte crude sau cel mult fierte, de 5 ori pe zi in combinatii gustoase

 

  • Dimineata bem un shake de spirulina/iarba de grau + gingo biloba + guarana

 

  • Bem suc de lamaie

 

  • Introducem in alimentatie o lingurita de seminte in (macinate proaspat pentru a beneficia de nutrient)/ chia / etc.

 

  • inlocuim uleiul de floarea soarelui cu uleiul de masline

 

  • inlocuim sarea cu condimente aromate

 

  • ne hidratam – bem apa si mancam fructe cu un continut mare de apa

 

  • combinam corect fructele

 

  • scoatem din alimentatie alcool, tigari, cafea

 

  • Facem miscare zilnic 30 minute – 1 ora (puls capacitate 60%  – de ex. O persoana de 30 ani va mentine la 130-140 batai pe minut)

 

  • Introducem la finalul antrenamentelor elemente de yoga pentru a revigora circulatia sangelui (pozitia lumanarea, etc)

 

  • facem bai reci alternate cu bai fierbinti

 

  • Bai cu sare si scrub cu malai

 

  • Masaj revigorant

 

  • Ne odihnim: ora de culcare 22:00/22:30 – trezire 06:00/07:00

 

Cat dureaza?

Intrucat alimentatia este exclusiv vegetala este de preferat sa nu depaseasca 2 saptamani cura de detoxifiere.

 

La ce sa ma astept?

In primele zile multe persone se plang de durere de cap si de o digestie instabila. Este normal pentru ca este perioada in care se curata organismul masiv de toxine si se elimina in primele zile cea mai mare parte din reziduri. Incepand cu a 3 zi vom observa multa energie si buna-dispozitie, o piele mai stralucitoare, un par mai sanatos si o digestie mai buna.

Cura nu are ca scop pierderea kilogramelor, dar cu toate acestea multe persone au observat ca dupa aceasta cura, au rezolvat problema precum retentia de apa, balonarea si au slabit.

       

             14.Fa un antrenament eficient maxim pentru a slabi sanatos!

Ritmul cardiac este cel care te ajuta sa obtii rezultate maxime la antrenament. Pulsul ti-l poti masura cu un ceas special sau manual (ia pulsul la nivelul gatului  – artera carotida/ incheietura mainii – artera radial timp de 6 secunde si inmulteste cu 10 ca sa obtii bataile pe minut).

 

Te antrenezi prea tare sau prea relaxat?

Secretul e sa consumi din depozitul de grasime si nu din masa musculara.

Pentru a afla maximul ritmului cardiac aplica urmatoarea formula: 220-varsta ta= pulsul tau maxim

  1. Antrenamentul in care folosesti 50%-60% din pulsul tau maxim  – recomandat personelor in varsta/ cu o greutate foarte mare.
  2. Antrenamentul in care folosesti 60%-70% din pulsul tau maxim  – organismul va consuma din depozitele de grasime in procent de 85%, din carbohidrati 10% si din proteina 5%. Este varianta ideala pentru a slabi repede si mult.
  3. Antrenamentul in care folosesti 70%-80% din pulsul tau maxim  – organismul va consuma 50% din calorii din depozitele de grasime, 49% din carbohidrati si 1% din proteina.
  4. Antrenamentul in care folosesti 80%-90% din pulsul tau maxim  – va genera secretie de acid lactic in corp. Are o durata de 10/20 minute sub forma de interval. 85 % din caloriile arse vor fi din carbohidrati, 14% din grasime si 1% proteina. Este de obicei antrenamentul cu greutati.

 

  • Atentie la alimentatia cu 2 ore inainte de antrenament. Este necesar sa mancam carbohidrati(maximum 200 calorii) sanatosi precum o banana/fulgi de ovaz/etc. Daca facem antrenament pe stomacul gol, corpul va descopune glicocenul din muschi pentru a obtine necesarul de energie. Rezultatul va fi scaderea in greutate, dar din masa musculara, nu din depozitele de grasime.

 

             15.Combina antrenamentele cardio cu cele cu greutati .

Doar antrenamentele cu greutati provoaca glanda pitulara sa secrete hormoni de crestere; astfel se vor arde depozitele de grasime si se va forma masa musculara. Avand mai multa masa musculara, vei creste numarul caloriilor pe care ti le permiti sa le ingerezi zilnic, pentru ca muschii au nevoie de energie pentru a se mentine; o vor consuma constant, chiar in perioada ta de repaos. Cu alte cuvinte, cu cat ai mai multa masa musculara cu atat iti permiti sa mai trisezi la alimentatie intr-o vacanta sau intr-un weekend.

           

           16.Faptul ca mergi la sala nu iti da dreptul sa mananci o jumatate de ciocoalata sau un ecler.

Tine cont ca intr-o ora de activitate fizica INTENSA un barbat arde cel mult 800 calorii, iar o femei 600 calorii. Un strudel cu mere din comert/ o ciocolata/ o sticla de Coca-Cola de 0,5 litri/2 felii de pizza/100 grame alune – oricare din cele enumerate cu titlu de exemplu, au cam 600 calorii si  iti pot anula toata munca de la sala. Indiferent de cat de bun si priceput e antrenorul tau, cheia succesului consta in proportie de 70% intr-o alimentatie curata. Asa ca ai grija ce mananci si nu ignora acest aspect.

 

             17.Lipsa somnului ingrasa.

Cortizonul este hormonal eliberat daca nu am dormit suficient. Acesta are grija sa ne faca rezistenti la oboseala si stres. Problema e ca ne ingrasa. Metabolismul este incetinit si vizibil afectat de lipsa somnului. Incearca sa dormi intre orele 22:00/22:30 -06:00/07:00. Un somn odihnitor sporeste si hormonii de crestere, care ajut la refacerea musculara dupa antrenament. Somnul este vital in viata noastra. Studiile arata ca privarea totala la somn timp de 11 zile duce la moarte, iar un numar mic de ore dormit pe noapte duce la nervozitate, boli cardiovasculare, tulburari de memorie, diabet.

             

             18. Suplimentele te ajuta sa slabesti!

Luate in cantitate optima pot fi un real ajutor in lupta cu kilogramele in plus. Iti prezint mai jos cele mai importante suplimente si care sunt nevoiele pe care acestea le satisfac

 

  • Vitamina C – antioxidant, te ajuta sa slabesti, da fermitate tenului, sintetizeaza carnitina si regleaza nivelul de colesterol in sange.
  • Vitamina A – ajuta la metabolizarea proteinelor, sanatatea ochilor si a pielii.
  • Vitamina D – creste absorbtia calciului in organism, regleaza presiunea sangelui.
  • Vitamina B12 – ajuta la metabolizarea proteinelor si sanantatii sistemului nervos.
  • Calciul – confera sanatatea oaselor si regleaza nivelul de sange din organism.
  • Magneziu – previne astenia de toamna/primavera, te ajuta sa slabesti, da tonus revigorant, buna dispozitie.
  • Zincul – imbunatateste activitatea sexuala ajutand la sinteza hormonilor, accelereaza arderile grasimilor, antioxidant.
  • Crom – regleaza nivelul glicemiei in sange, accelereaza arderile depozitelor de grasime.
  • Carnitina – accelereaza metabolismul pe perioada sedintelor de antrenament si este hrana creierului ajutandu-l sa junctioneze in conditii optime.
  • Aminoacizii – ajuta la refacere si crestere musculara si pentru a se sintetiza proteina in  organism.
  • CLA – acidul linoleic conjugat este bogat in omega 6 si ajuta la marirea metabolismului, scaderea colesterolului, intesifica cresterea masei muscularea.
  • DHEA – intarzie imbatranirea, are efect afroodisiac, stimuleaza producerea hormonilor sexuali, antidepresiv, mareste puterea de concentrarea si memoria.
  • Omega 3 si Omega 6 – ajuta la scaderea colesterolului, previne bolile cardiovasculare, ajuta la dezvoltarea si functionarea optima a creierului.
  • Spirulina – are de 3 ori mai multa proteina decat carnea, regleaza tiroida, contine fier,  reduce pofta de mancare, dezvolta flora intestinala si ajuta sistemul imunitar.
  • Guarana – imbunatateste puterea de concentrare si memoria, antioxidant, furnizeaza energie pe parcursul a 8 ore dupa consum, fara efectele secundare data de cafea (inlocuitor al cafelei).
  • Gingo-biloba  – antioxidant, sporeste memoria, trateaza impotenta.
  • Ginseng – reduce riscul aparitiei cancerului cu 85%, energizant, tonic, previne si combate stresul, bun pentru memorie, trateaza impotenta.
  • Germeni de grau/ridichi/ovaz/fasole/linte/naut  – shake- antioxidant necesar pentru curatarea sangelui de toxine si are de 3 ori mai multa proteina decat carnea.
  • Seminte chia – are de 3 ori mai mult fier decat spanacu, de 5 ori mai mult potasiu decat o banana, sursa de calciu.
  • Susan – are de 50 ori mai multa proteina decat carnea, trateaza insomnia.

 

Cele 18 reguli de aur trebuie sa le urmezi cu atentie pe parcursul intregii vieti, pentru a arata bine si a te simti perfect.

profită de ocazie și abonează-te AICI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații de care ai nevoie!

 În plus, dacă ți-a plăcut cu adevarat ceea ce ai aflat, nu uita să-i dai un like acestui articol și să-l distribui mai departe!

 

TAGS
RELATED POSTS

Lasă un răspuns

ABONARE

NEWSLETTER

Vrei sa stii ce e mai important in materie de nutritie, cariera, carti, dragoste,hobby-uri? O dezvoltare personala pentru femei?
Introdu adresa ta de email mai jos si iti voi trimite regulat sfaturi prin email.

x
Da-mi un like:Deja ma urmaresti? Poti inchide tab-ul!
%d blogeri au apreciat: