Nutritie&Fitness&Frumusete

18 Reguli de aur pentru un corp perfect si o minte sanatoasa – Partea I

De on 19 februarie 2017

Faci antrenament la sala de ani de zile, dar totusi nu ai un corp perfect? Te-ai saturat de diete drastice, care te-au imbolnavit la propriu? Esti obosit si vlaguit de la primele ore ale diminetii? Nu mai ai pofta de sex, desi toate iti merg fabulos?

 

Respecta tips-urile de mai jos si nu va mai trebui sa te preocupe vreodata fluctuatiile de greutate. Motivatia te va ajuta sa incepi, iar puterea obiceiurilor dobandite pe parcurs sa continui. Iti propun un regim de viata echilibrat, care sa iti permita sa gusti cate un pic din toate, sa te simti fabulos si sa arati fit.

 

De ce sa fac sport?

  • Calitatea vietii se dubleaza.
  • Reduce riscul de artrita cu 47%.
  • Reduce riscul de Alzheimer cu 50%.
  • Reduce riscul de diabet zaharat cu 58%.
  • Imbunatateste cu 30% libidoul si potenta.
  • Ultimele studii arata ca doar  1kg  de grasime iti poate scurta viata cu un trimestru din viata.
  • Te vei simti fericit. Corpul secreta aceeasi cantitate de dopamina (substanta responsabila cu fericirea noastra) daca facem sport sau daca mancam dulciuri.
  • Sportul insa iti prelungeste viata conform studiilor cu 5 ani, spre deosebire de zaharul care s-a dovedit de doua ori mai nociv decat fumatul sau alcolismul.
  • Vei arata mai bine si iti va creste increderea in tine, extrapolandu-se in toate domeniile atitudinea ta pozitiva.

 

 

  1. Noteaza zilnic ce mananci

Noteaza inclusiv sucurile sau rantoielile consumate, cat dormi, ce suplimente iei, cum te-ai simtit in ziua respectiva si ce fel de antrenament ai facut. In acest fel vei constientiza unde gresesti.

Poate combini gresit mancarea, esti alergic sau te baloneaza un aliment; notarea fiecarui amanunt te va face sa iti dai seama intr-un timp relativ scurt care e problema.

        2.Mananca inteligent.

Daca tu mananci mai multe calorii pe zi decat consume, este normal sa te ingrasi.

Multi nutritionisti sustin adoptarea unui tip de alimentatie bazat exclusiv pe proteina sau vegetarian. Personal, am adoptat calea de mijloc si a functionat de minune.

 

 

Regula pe care o aplic este urmatoarea:

  • Mananc de 3 ori pe zi + 2 snackuri (portii mici de maximum 300 calorii la o masa/ barbatii au dreptul la 400 calorii la o masa) – astfel, metabolismul se accelereaza la maximum.
  • Lipsa hranei pe intreg parcursul zilei face organismul sa intre intr-o stare de soc. Efectul este urmatorul: se descompun propriii muschi pentru a face rost de energie.
  • Nu sar peste nicio masa, iar daca nu reusesc sa mananc – beau un shake proteic/mananc o banana pana reusesc sa imi iau masa.
  • Mic dejun 07:00, snack 10:00,pranz  13:00, cina 17:00, snack 19:00 –mananc la ora fixa.
  • Fructele le mananc doar dimineata si nu le combin cu alte alimente (pepenele rosu sau galben nu il combin cu niciun alt fruct, iar citricele nu le combin cu fructele dulci).
  • Pentru o digestie buna, obisnuiesc sa mananc fie prune deshidratate lasate in apa cu o seara inainte, fie o lingurita de seminte de in proaspat macinate sau un ceai de crusin.
  • Beau dimineata 2 lamai proaspat stoarse fara miere sau zahar/ shake din iarba de grau – spirulina –gingo biloba –guarana/ apa cu ghimbir ras.
  • Seara beau un ceai (codite de cirese/musetel/valeriana/menta/ in functie de nevoi) neindulcit.
  • Mananc doar iaurt gras (nu cu fructe, nu fara grasimi) – fructele nu se combina cu alte alimente, iar iaurtul fara grasimi are amidon, deci ingrasa mult mai rau decat un iaurt cu 5% grasime.  Iaurtul il combin doar cu o lingura de seminte (floarea soarelui/in), un pumn de migdale crude/nuci crude/caju crude (nu sarate, nu prajite).
  • Cerealele recomandate la mic dejun sunt cele integrale (ovaz, orz, Quinoa, mei, hrisca, orez brun) pe care le fierb in apa. Evit laptele pentru ca are hormoni de crestere si a fost  conceput pentru dezvoltarea vitelului, de exemplu. Cerealele ne ofera nutrienti importanti pentru un corp sanatos si ajuta la metabolizarea proteinei in organism facilitand digestia.
  • Beau suc de portocale/grapefruit de 2 ori pe saptamana si tin cont de faptul ca pe langa multe vitamine bune furnizate ma incarc si cu vreo 250 – 350 de calorii. Aici insa, pun pe primul loc avantajele nutrientilor primiti, dar evit sa beau zilnic fresh de portocale/grapefruit.
  • Nu beau sucuri din comert. Doua pahare medii de suc echivaleaza cu 12  lingurite de zahar, avand zero nutrienti.
  • Mananc la fiecare masa o sursa de proteina (carne/oua/branza/seminte) + legume (am nevoie de fibre pentru a putea digera proteina). Imi protejez masa musculara consumand la fiecare masa proteina slaba. Daca nu reusesc sa mananc proteina suficienta, am grija sa imi iau shake-ul de aminoacizi. Avantajul consumului de carne este ca, daca consumi 500 calorii ingerand proteina, corpul tau va metaboliza doar 350, restul de 150 vor fi arse pentru a sustine efortul de digestie.
  • Nu combin niciodata mai multe tipuri de proteina la o masa –pentru ca as pune corpul in dificultate, stomacul nu poate elimina mai multe enzime o data necesare digestiei si mi-as pune in dificultate procesul  inutil, dar voi manca peste 3 ore un alt tip de proteina.
  • Nu mananc cartofi, pentru ca sunt carbohidrati ce au mult amidon. Pentru mine reprezinta un desert – rasfat pe care mi-l permit maximum de 2 ori pe luna.
  • Nu mananc daca sunt nervoasa. S-a dovedit stiintific ca bacteriile din iaurt reactioneaza in functie de starea noastra de spirit, asa incat avem o reactie exterioara tot timpul. Imagineaza-ti ce presiune pui pe organism si cum se da peste cap digestia daca mancam in timp ce suntem nervosa?
  • Beau apa inainte de masa, niciodata in timpul si abia dupa o jumatate de ora dupa (nu vreau sa ingreunez procesul de digestie).
  • Incerc sa beau apa preponderent mancand fructe si legume ce au o cantitate mare de apa. Daca bei 1 litru de apa dintr-o inghititura nu inseamna ca te-ai hidratat foarte bine; secretul e sa bei inghitituri mici, si sa consumi alimente care au in compozitie multa apa.
  • Nu mananc dulciuri ca desert dupa ce am luat masa – le mananc rar, o data la 2 saptamani separat, la distanta de 3 ore de masa.
  • Imi notez zilnic ce mananc si urmaresc daca mi-am luat toti nutrientii necesari      ( compensez lacunele in urmatoarele zile, in caz contrar). De exemplu, daca nu am prea consumat omega 3,  am grija sa mananc data viitoare un peste.
  • In ziua in care merg la sala de fitness Bucovina Fitness Center, am grija sa consum cu 2 ore inainte de antrenament o portie de carbohidrati (maxim 200 calorii) – shake/ o banana/baton proteic pentru a accelera metabolismul si pentru a arde la antrenament din depozitul de grasime si nu din masa musculara, iar cina o iau la o ora distanta dupa antrenament.

 

 

    3.Renunta la zahar – este de doua ori mai periculos decat fumatul sau alcoolul!

 

Cercetatorii au stabilit ca zaharul provoaca o dependenta similara morfinei.Consumul de zahar ridica la cote maxime nivelul de glicemie din sange, iar la scurt timp il coboara brusc sub nivelul initial.

Pe piata exista zaharuri bune si zaharuri nocive. Zaharul bun este format din alimente precum fructele,legumele, cerealele, pseudocerealele si leguminoasele, care cresc treptat nivelul glicemiei in corp asigurand un nivel ridicat de energie pentru o perioada mult mai indelungata. De aceea e recomandat consumul de fructe dimineata, pe stomacul gol.

Specialistii au stabilit ca zaharul imbatraneste celulele provocand boli, oboseala si un aspect imbatranit al fetei. Colorantii sintetici din dulciuri sunt o avalansa de toxine pentru organism. Vestea buna este ca putem scapa de acest drog!

Daca te abtii sa consumi zahar timp de 30 zile vei scapa de dependenta de zahar. Pentru a trece mai usor peste perioada de sevraj introdu in alimentatie, suplimentul de crom . Aceasta vitamina ajuta la functionarea optima a pancreasului si secretia de insulina necesara in procesul de trecere a glucozei din sange in celule.

Ce alimente au o cantitate mare de zahar?

Orice fel de dulciuri sau produse de patiserie, covrigei sau alte alimente frumos impachetate. Ar trebui exclusa total din alimentatie orice produs preambalat si inlocuit  pe cat posibil cu alimente crude, fara sosuri sau alte adaosuri.

 

  • Un pahar de Coca-Cola de la cinema – 23 linguri de zahar
  • Un baton Snikers – 6 linguri de zahar
  • Un cappuccino – 5 linguri de zahar
  • Un bol de cereale  cu lapte – 5 linguri de zahar
  • 3 felii de paine -5 linguri de zahar
  • O inghetata – 3 linguri de zahar
  • Fructele uscate – 4 linguri de zahar
  • Iaurt cu fructe – 4 linguri de zahar

 

4.Alimentele dietetice sunt minciuni de marketing.

Ultima minciuna frumos impachetata de marketingul mondial este ca putem inlocui ciocolata cu una dietetica, iaurtul cu unul dietetic, strudelul cu unul dietetetic.

Ti-ai pus vreodata intrebarea din ce sunt facute produsele dietetice?

Fructoza, aspartam, glucoza din porumb procesat, E-uri ingrozitoare, care pe termen lung favorizeaza un tip de ingrasare mult mai periculos, cresterea grasimei viscerale (grasime pe organe). Pe langa faptul ca sunt mult mai cancerigene decat substantele dintr-o tigara, nu au nici macar un element benefic pentru organism. Mai bine savurezi o ciocolata pe indelete, care are numeroase proprietati anticancerigene, e buna pentru libidou si memorie, decat un produs dietetic.

Doctorii, care sfatuiesc oamenii sa consume alimente dietetice, se raporteaza doar la nivelul caloric al alimentelor si uita ca un corp perfect trebuie sa fie nu doar frumos, ci si sanatos. Vrem sa avem un ten impecabil, par stralucitor si des, putere de concentrare, energie si buna dispozitie.

Evita si iaurtul dietetic pentru ca este facut din amidon; acesta are mai multe dezavantaje pe termen lung decat 5% grasime cu care te-ai pricopsi dintr-un iaurt natural.5.

 

 

5. Mentin aportul de grasimi echilibrat omega 6 – omega 3

Proteina este formata din 20 de aminoacizi, din care 12 sunt non-esentiali (sintetizati de corp) si 8 esentiali (ce nu pot fi sintetizati si trebui introdusi prin alimente specific). Proteina este vitala pentru organism intrucat ajuta la o buna  functionare a  sistemului imunitar si ajuta la refacerea tesuturilor.

 Daca iti cade parul, ai unghiile moi sau te simti slabit sunt sanse mari sa ai deficit de proteina.

Proteina poate fi: de origine animala ( carne de pui, curcan, vitel, peste) sau de origine vegetala ( quinoa, fasolea, mazarea, nautul, migdalele, soia, meiul, hrisca, alunele, ciupercile, lintea, semintele de canepa). Este bine sa diversifici tipurile de proteina pe care le vei introduce in alimentatie. Daca facem o cura de detoxifiere, putem balansa aportul de omega luand suplimente  cu : Omega 3, Omega 6, CLA.

 

In alegerea proteinei de origine animala tine cont:

  • Sursa de unde provine ( la carnea de vita – daca folosesc metode de transare agresive, datorita stresului se strang parti din muschi si se incarca cu energie negativa – culoarea la vita trebuie sa fie cat mai rosie/ la somon atentie infestarea cu salmonella/mercur/etc).
  • Cu ce au fost hranite animalele (trebuie sa fi consumat iarba si sa nu fi fost infectate cu hormoni de crestere).
  • Prospetimea alimentelor.

 

Sugestii:

  • Evitam mancarea prajita.
  • Inlocuim uleiul de floarea soarelui cu uleiul de masline (presat la rece, de prima mana, ce curate vasele de sange, prevenind boli cardiovasculare – 3 linguri maximum in salata).
  • Consumam peste de minimum 2 ori pe saptamana.

 

          6.Apa se mananca!

”Apa se mananca” – sunt vorbele unui  profesor universitar care a descoperit ca, daca bei 1 litru de apa dintr-o inghititura nu inseamna ca te-ai hidratat foarte bine; secretul e sa bei inghitituri mici, des si sa consumi alimente (fructe, legume) care au in compozitie multa apa.

Majoritatea fructelor contin in proportie de 80%- 90% apa, iar restul sunt vitamine, minerale, fitonutrienti. Tine minte ca apa hidrateaza, iar ceaiul detoxifica. Ai nevoie de ambele, iar una nu inlocuieste pe cealalta. Sucurile din comert au foarte mult zahar; un pahar de Coca-Cola pe care il bei la Cinema are 23 de linguri de zahar!

Obisnuieste-te sa bei un pahar de apa in primele minute de la trezire si inainte de masa (niciodata in timpul sau imediat dupa). Lasa sa treaca o jumatate de ora dupa ai mancat pentru a bea apa; astfel ingreunezi procesul de digestie.

Atat pentru astazi, revin curand cu urmatoarele urmatoarele reguli care te vor ajuta sa arati exceptional. Pentru a nu pierde continuarea, profită de ocazie și abonează-te AICI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații de care ai nevoie!

În plus, dacă ți-a plăcut cu adevarat ceea ce ai aflat, nu uita să-i dai un like acestui articol și să-l distribui mai departe!

TAGS
RELATED POSTS

Lasă un răspuns

ABONARE

NEWSLETTER

Vrei sa stii ce e mai important in materie de nutritie, cariera, carti, dragoste,hobby-uri? O dezvoltare personala pentru femei?
Introdu adresa ta de email mai jos si iti voi trimite regulat sfaturi prin email.

x
Da-mi un like:Deja ma urmaresti? Poti inchide tab-ul!
%d blogeri au apreciat: